Navigation:  Publiciteit > Recensierondebeheer >

Inleiding Recensierondebeheer

Previous pageReturn to chapter overviewNext page

Om een titel onder de aandacht te krijgen bij de doelgroep of het grote publiek worden regelmatig zogenoemde pers- of recensie-exemplaren gestuurd naar diverse media. Op deze manier hoopt men dat een mogelijke recensie (goed of slecht) de aandacht vestigt op het boek (of ander soort product).

 

Uitgangspunt is normaal gesproken de aanbieding. Deze wordt als intekenlijst gestuurd naar de relevante recensenten. Na verloop van tijd worden deze lijsten ingevuld teruggestuurd door de recensenten. Dit zijn de zogenoemde recensie-aanvragen.

 

Vlak voor verschijnen worden de aanvragen voor de relevante titel beoordeeld, zodat deze titel ook aan de ontbrekende, maar gewenste recensenten wordt aangeboden. Vervolgens worden de boeken via het CB, een externe partij of het interne magazijn verstuurd.

 

Met behulp van deze module kunt u bovenstaande handeling probleemloos en effectief uitvoeren. Omdat deze handelingen periodiek worden uitgevoerd, vaak afhankelijk van een aanbieding, wordt dit door ons recensieronde (beheer) genoemd.