Navigation:  Applicatiebeheer > Administratieniveau > Rechtenbeheer > Rollenbeheer >

Rol wijzigen

Previous pageReturn to chapter overviewNext page

Met rollen deelt u de rechten voor de gehele administratie in PAC in. U kunt diverse functies en relatiecategorieën selecteren om rechten op te leggen.

 

PAC Rollenbeheer

 

In het linkerdeel van het venster kunt u de algemene gegevens wijzigen:

 

LijstPijlSelecteer het veld Omschrijving om de omschrijving van de rol te wijzigen.

 

In het rechterdeel van het venster staan drie tabbladen:

 

Functies
Relatiecategoriegroepen
Calculatie tabbladen

 

De eerste twee tabbladen kunt u met onderstaande handelingen bewerken.

 

Als u slechts een paar rechten bij de rol hoeft te maken, dan kunt u het beste deze functies of relatiecategoriegroepen toevoegen door de keuzelijst bij Functie of Relatiecategoriegroep in te vullen.

 

Indien u van veel functies of relatiecategoriegroepen de rechten wilt toekennen, gebruik dan de knoppen onderaan:

 

LijstPijlMet de knoppen Alle functies toevoegen en Alle groepen toevoegen worden alle functies of relatiecategoriegroepen die in uw licentie zitten getoond zonder rechten.
LijstPijlMet de knop Alle rechten toekennen worden de getoonde functies van alle mogelijke rechten voorzien.
LijstPijlMet de knop Leesrechten toekennen worden de getoonde functies voorzien van alleen het lees- en gebruikrecht.

 

Vervolgens kunt u de individuele functies en relatiecategoriegroepen van rechten voorzien door te klikken op de aankruisvakjes Mag gebruiken, Mag lezen, Mag toevoegen, Mag wijzigen, Mag verwijderen.

 

Het laatste tabblad, Calculatie tabbladen, kunt u alleen wijzigen door het gewenste calculatie tabblad toe te voegen als regel en het leesrecht, al dan niet zichtbaar, aan of uit te zetten. De gebruiker met het leesrecht ziet dit tabblad dan in de calculatie.