Navigation:  Applicatiebeheer > Administratieniveau > Rechtenbeheer > Werkinstructie rechten toekennen >

Het aanmaken van een gebruiker

Previous pageReturn to chapter overviewNext page

Een gebruiker kunt u als volgt aanmaken:

LijstPijlGa naar Systeemgebruikersbeheer
LijstPijlU krijgt nu in een zoekscherm een overzicht van alle bestaande gebruikers. U kunt die openen met de knop openen of door hierop te dubbel klikken. Als u een nieuwe gebruiker wilt aanmaken klikt u op ‘nieuw’.
LijstPijlBij het aanmaken van een nieuwe gebruiker wordt een scherm getoond waarop u eerst enkele basisgegevens kunt invullen (inlognaam, achternaam, voornaam, voorvoegsel)
LijstPijlVervolgens opent zich een tweede scherm. U kunt links de gegevens van de nieuwe gebruiker wijzigen met de velden aan het linkerkant van het scherm. U kunt hier de aangemaakte gebruiker koppelen aan een relatie in PAC.
LijstPijlU ziet 3 tabbladen: rollen, fondsgroepen en fondsen.
oRollen: hier staan twee vensters: de rollen en dus de functies die gebruiker kan uitvoeren, en de rollen die de gebruiker niet kan uitvoeren. De rollen kunnen nu worden toegewezen of uitgezet door de rollen aan te klikken en te kiezen voor de knoppen < en > of door te dubbelklikken op de rollen.
oFondsgroepen/fondsen: U kunt individuele rechten op fondsgroepen en dus de fondsen toekennen aan de relatie. De meeste medewerkers hebben namelijk een fonds onder hun beheer en werken niet tegelijk voor alle fondsen, tenzij de werkzaamheden uiteraard te overzien zijn. Het betreffen leesrechten ten behoeve van rapportages.