Navigation:  Relatiebeheer > Relatie wijzigen >

Documenten

Previous pageReturn to chapter overviewNext page

In PAC is het mogelijk om diverse standaard document, sjablonen, in Microsoft Word aan te maken en te koppelen aan documentsoorten. Daarmee bent u in staat om heel eenvoudig en snel standaard brieven, etiketten en meer naar een relatie te sturen. Dit bespaart u veel werk. Hieronder ziet u het tabblad Documenten:

 

PAC Relatie tabblad documenten

 

Automatisch wordt een historie opgebouwd van alle verstuurde documenten zodat u snel kunt terugzien en inzien welke documenten u heeft verstuurd. Indien dat ook zo is ingesteld in de documentsoort (historie Aan).

 

Om een nieuw document te maken klikt u op de knop Document maken. De mogelijkheid bestaat om voor de knop Etiket maken (naast Document maken) een eigen voorkeursdocument als snelknop te kiezen. U kunt ook de knop Uitgebreid document gebruiken om meer details in te vullen, dit werkt echter iets vertragend door de hoeveelheid velden.

 

LijstPijlKlik op de knop Document maken. Het volgende venster verschijnt:

 

PAC Document maken

 

LijstPijlSelecteer de Actie en Soort en vul de gegevens Betreft, Tekendatum en Inhoud eventueel verder in.
LijstPijlKlik vervolgens op de knop Uitvoeren. Het volgende venster verschijnt indien uw gebruikersinstelling Hoofddocument bewerken aangevinkt is:

 

PAC Document Hoofddocument Wijzigingen aanbrengen

 

LijstPijlKlik op Ja om het document op basis van het sjabloon te bewerken voordat u het samenvoegt. U heeft nu de mogelijkheid om het document te wijzigen voordat het met gegevens wordt samengevoegd.

       

       LijstPijl        Wijzig het document naar uw wensen en klik vervolgens in de taakbalk op de geselecteerde relatie binnen PAC. Het volgende venster is dan actief:

       

       PAC Document Hoofddocument Samenvoeging definitief maken

 

       LijstPijl        Klik dan op OK om de samenvoeging definitief te maken

 

LijstPijlKlik op Nee om het document direct samen te voegen met het sjabloon.

 

LijstPijlIndien de gebruikersinstelling Samenvoegdocument tonen/bew. is aangevinkt, dan zal het samengevoegde document worden weergegeven. Zo kunt u ervoor kiezen om het:
te wijzigen
af te drukken
te mailen

 

LijstPijlAnders wordt het direct afgedrukt.

 

 

U kunt uiteraard ook bestaande documenten openen.

 

LijstPijlKlik op de knop Openen

 

Bestaande documenten zijn ook weer te verwijderen.

 

LijstPijlKlik op de knop Verwijderen

 

       PAC Document verwijderen uit relatie bevestigen

 

Indien u tevens beschikt over de module PAC Outlook koppeling dan kunt u bestaande documenten ook e-mailen.

 

LijstPijlKlik op de knop Document emailen
LijstPijlSelecteer vervolgens de relatie naar wie het toe moet (deze lijst bevat alleen relaties mét e-mailadressen)
LijstPijlKies Sluiten als u zelf het e-mailadres wilt invoeren in Outlook

 

 

U kunt ook reeds bestaande documenten (niet aangemaakt vanuit PAC, bijvoorbeeld externe royaltycontracten, afspraken, todo's, contacthistorie in excelsheets) koppelen aan relaties binnen PAC. Zodoende kunt u externe dossiers opbouwen/gebruiken met afwijkende gegevens dan in PAC mogelijk, maar toch centraal beheren. Gebruik daarvoor de knop Document koppelen. U krijgt nu de mogelijkheid om aan te geven om wat voor soort document het gaat (optioneel), onderwerp (verplicht), en de bestandsnaam van het document (uiteraard verplicht).